top of page

Mit csináljak, ha a terhesség első trimeszterében émelygek és gyakran hányok?


A reggeli vagy egésznapos rosszullétek és hányás (terhességi hányás) gyakoriak a várandósok körében. Ezek a terhességi hormonváltozásokra és az érzékenyebb emésztőrendszerre vezethetők vissza. Általában a 14-20. hétben elmúlnak.

Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek.

 


Két-három óránként egyél kis mennyiséget. A rosszullét legtöbbször reggel jelentkezik, mert ilyenkor már valószínűleg régen ettél, és leesett a vércukorszinted. Mielőtt este lefekszel, vagy ébredés után egyél egy pár falatot. 

Olyan ételeket válassz, amelyek könnyen emészthetők. Olyan gyümölcsöket és zöldségeket

egyél, amik nem termelnek savat. Kerüld az erősen fűszerezett, zsíros és bő olajban sült ételeket. Nasizni ér!

Igyál sok folyadékot. A dehidratáció súlyosbíthatja a hányingert és hányást.

Pihenj! A fáradtság is hozzájárulhat a rosszullétekhez. Vannak még javaslataink. Érdekel?

Az enyhén szellőztetett környezet segíthet és a szabad levegőn való séta is jót tesz.

 A terhesség alatti gyakori és nagy mennyiségű hányás esetén az orvos vizsgálatot rendelhet el, és a babára ártalmatlan gyógyszereket is javasolhat, amelyek csillapíthatják a tüneteket.

 

Comments


bottom of page